Kelionė į darbą ir iš jo – taip pat darbo laikas?

 
blogui

Mobilūs darbuotojai, kurių darbo vieta galima laikyti automobilį bei klientams priklausančius objektus, nemažai darbo laiko praleidžia kelyje. Kai kurios įmonės darbo laiką iki šiol skaičiuodavo nuo meistro susitikimo su pirmu klientu iki atsisveikinimo su paskutiniu klientu. Negalintys to kontroliuoti, remiasi oficialiomis įmonės darbo valandomis. O kaip gi tos valandos, kurias darbuotojas praleidžia kelyje?

Nuolatinę darbo vietą turintis darbuotojas gali pasirinkti gyvenamąją vietą pagal darbovietės lokaciją. Tuo tarpu pastovios darbo vietos biure neturinčiam techniniam darbuotojui gali tekti keltis valanda anksčiau, kad laiku pasiektų už 100 km įsikūrusį klientą.

Pagal Europos Teisingumo Teismo (ETT) nutartį, į darbo laiką turi būti įtrauktos ir tos valandos, kurias nuolatinės darbo vietos neturintys darbuotojai užtrunka kelyje į darbą (iki susitikimo su pirmuoju klientu) ir važiuodami namo po susitikimo su paskutiniu klientu. Žinoma, minėtas principas netaikomas pastovią darbo vietą turintiems darbuotojams.

Kai kuriems verslininkams ši nutartis atrodo nepalanki ir nuostolinga, tačiau laikytis jos būtina visiems. Telegraph.co.uk rašė apie nepasitenkimą minėta tvarka Didžiojoje Britanijoje ir ETT nutartį lėmusį atvejį Ispanijoje: apsaugos sistemas montuojančios kompanijos „Tyco“ darbuotojai dėl panaikintų biurų regionuose (paliekant tik vieną – Madride) nemažai laiko praleisdavo kelyje ir visos šios valandos laikytos jų laisvalaikiu.

Minėta situacija dažnai pasitaikydavo ir Lietuvoje. Be to, ne visos įmonės optimaliai planuoja darbotvarkes. Pavyzdžiui, įmonėje X meistrai ryte suvažiuoja į centrinį biurą, kad gautų dienos užduotis ir tik tada pradeda lankytis pas klientus. Tie patys mobilūs darbuotojai galėtų gauti visas užduotis į specializuotą programėlę išmaniajame telefone, pamiegoti valanda ilgiau ir važiuoti tiesiai pas klientus.

Kita vertus, patys darbuotojai irgi sugaišta marias laiko dėl netinkamo darbų planavimo. Kartais meistrai, tik atvykę pas klientą sužino, kad reikalinga specifinė detalė ir tenka vėl išvykti jos pasiimti. Neretai dėl panašių priežasčių važinėjama net keliskart. Kaip to išvengti? Mobilus darbuotojas turėtų su savimi vežiotis dažniausiai naudojamus įrankius, populiariausias detales kurių gali prireikti ir turėti galimybę iškart išbandyti/pamatuoti ar darbas atliktas kokybiškai/sistema veikia ar pan. Įmonė gali prisidėti pasirašydama sutartis su medžiagų tiekėjais visoje Lietuvoje, sudarydama galimybes kuo greičiau įsigyti trūkstamą dalį, nevykstant į jos centrinį įmonės sandėlį.

„KąDaryt?“ web programoje tinkamai pateikę objekto informaciją, žinosite, kokia įranga yra kiekviename objekte ir kokių medžiagų bei įrankių gali prireikti, kad užduotis būtų įvykdyta pirmo atvykimo metu. Tinkamai planuojant darbus ir sąžininga darbo laiko apskaita neatrodys tokia nuostolinga.

< Atgal

Turite klausimų

Klauskite!

KIEK TAI KAINUOJA ?

 

DEMO

  • Paslaugos išbandymui iki 30 d.
  • Konsultacijos poreikių įgyvendinimui.
NEMOKAMAI
Užsakyti

WEB

  • Paslauga „debesyse“.
  • Neribotas duomenų kiekis.
  • Abonentinis mokestis už kiekvieną vartotoją.
15€/MĖN.
Užsakyti

LICENCIJA

  • Sprendimas kliento serveryje.
  • Vienkartinis mokestis.
  • Stambioms įmonėms.
PAGAL SUSITARIMĄ
UŽSAKYTI